Een goede voorbereiding is het halve werk.
Stap 1: Eerste contact
In het eerste contact met de gemeente bespreekt u de mogelijkheden voor de locatie, datum en soort activiteiten.
Stap 2: Overleg openbare orde en veiligheid
Als het nodig is overlegt de gemeente uw plannen met diverse organisaties.
Stap 3: Tweede contact
In het tweede contact met de gemeente stelt u het volgende vast:
- Locatie, datum en activiteiten
- Soort evenement en doelgroep
- Benoemen van verantwoordelijkheden van de organisatie
Stap 4: Vergunning aanvragen
U vraagt een evenementenvergunning aan. Geef hierbij aan hoe u de verantwoordelijkheid oppakt voor bijvoorbeeld:
- Veiligheid van het publiek, zo nodig in een veiligheidsplan
- Schoonhouden van de locatie
- Verkeersstromen of afzetten van wegen, zo nodig in een mobiliteitsplan
Stap 5: Aanvraag beoordelen
De gemeente beoordeelt uw aanvraag en stemt deze af met alle partijen.
Stap 6: Verlenen vergunning
De gemeente verleent de vergunning voor uw evenement.