Briefadres aanvragen

Algemeen

U moet zich inschrijven bij de gemeente waar u woont. Heeft u geen vast woonadres? Dan kunt u een tijdelijk briefadres krijgen. Dit kan het adres zijn van een familielid, vriend, kennis of de instelling waar u verblijft. Een briefadres vraagt u schriftelijk aan.

Briefadres van de gemeente

Heeft u geen adres van een familielid, vriend of kennis waarop u zich kunt inschrijven? Of bent u dakloos? Dan kunt u zich mogelijk inschrijven op het gemeentelijk briefadres Spoorsingel 8. Neem hiervoor contact op met het daklozenteam.

Beschrijving

Met een briefadres blijft u bereikbaar voor officiƫle instanties. Ook ontvangt u post op dit adres.

Hoelang duurt het?

Binnen 4 weken ontvangt u een brief met de beslissing.

Aanvragen bij stadskantoor

Wilt u bij het stadskantoor een briefadres aanvragen? Maak een afspraak voordat u langskomt.

Verhuist u naar een vast woonadres?

Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen door aan de gemeente.

Briefadres en uitkering of schulden

Heeft iemand op uw adres een briefadres? Dan bent u niet verantwoordelijk voor de schulden van deze persoon. De persoon met een briefadres wordt niet als bewoner op uw adres ingeschreven. Hierdoor zijn er geen gevolgen voor uw uitkering, huurtoeslag of zorgtoeslag.

Controle en boete

De gemeente controleert uw briefadres na 6 maanden. En of u inmiddels al op een ander adres staat ingeschreven. Geeft u bewust onjuiste informatie door? Dan kunt u een boete krijgen.

Voorwaarden

  • U kunt maar op 1 adres staan ingeschreven (woonadres of briefadres).
  • Het adres moet een woonhuis zijn (geen bedrijf of postbus).