Briefadres aanvragen

Algemeen

U moet zich inschrijven bij de gemeente waar u woont. Heeft u geen vast woonadres? Dan kunt u onder voorwaarden een tijdelijk briefadres krijgen. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. Of van de instelling waar u verblijft. Een briefadres vraagt u schriftelijk aan.

Beschrijving

Het is belangrijk dat u zich inschrijft bij de gemeente. Met een briefadres blijft u bereikbaar voor officiële instanties. En u heeft een adres waar u uw post ontvangt.

Stuur bij uw aanvraag mee:

  • Kopie geldig identiteitsbewijs
  • Bewijsstukken van uw situatie (zie aanvraagformulier)

Hoelang duurt het?

Binnen 4 weken krijgt u een brief. In de brief staat of u aan de voorwaarden voldoet.

Op bezoek

Wilt u bij het stadskantoor een briefadres aanvragen? Maak een afspraak voordat u langskomt.

Nieuw woonadres

Heeft u weer een vast woonadres? Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen door aan de gemeente.

Gemeente controleert

Na 6 maanden controleert de gemeente het briefadres. En of u inmiddels al op een ander adres staat ingeschreven. Geeft u bewust onjuiste informatie door? Dan kunt u een boete krijgen.

Voorwaarden

  • U kunt maar op 1 adres staan ingeschreven (woonadres of briefadres)
  • Het adres dat u opgeeft is een woonhuis (geen bedrijf of postbusnummer)

Zie ook