Budgetbeheer aanvragen
Heeft u moeite om met uw geld om te gaan? Geeft u bijvoorbeeld meer uit dan u heeft? Dan kan een professionele budgetbeheerder u helpen.
Wat is het precies?
Een budgetbeheerder beheert de bankrekening waar u uw inkomen op krijgt. Hij betaalt uw vaste lasten zoals de huur en de kosten voor gas, water en licht. Daarnaast krijgt u wekelijks leefgeld voor uw boodschappen.
Hoe regelt u budgetbeheer?
Krijgt u hulp van de Financiële Winkel?
Als u hulp krijgt van de Financiële Winkel, is budgetbeheer verplicht. Van uw consulent krijgt u een noodzakelijkheidsverklaring. U hoeft dan niet zelf de kosten te betalen.
U kiest vervolgens zelf een van de budgetbeheerders hieronder. En maakt hiermee een afspraak.
Budgetbeheer | Bezoekadres | Telefoon |
---|---|---|
Kalfjeslaan 2 |
085 040 43 00 |
|
Schwarz Sociaal Budgetbeheer |
Marshalllaan 2 |
015 306 10 07 |
Stichting CAV | Wijkcentrum Wippolder Prof. Krausstraat 50 |
088 822 82 22 |
Fivoor (voor speciale doelgroep) | Aanmelding loopt via hulpverlener |
Krijgt u geen hulp van de Financiële Winkel?
Ook dan kunt u budgetbeheer krijgen van de gemeente. U heeft altijd een noodzakelijkheidsverklaring nodig. Deze noodzakelijkheidsverklaring mag u niet zelf invullen.
Dit zijn de hulpverlenende organisaties die dat voor u kunnen doen:
- Delft Support Sociaal Team
- Delft Support Meldpunt Bezorgd
- Delft Support Wmo
- Delft voor Elkaar
- Isofa-Schuldhulpmaatje Delft
- GGZ
- Humanitas
- Stichting Perspectief
- Werkse!
Kosten
In de meeste gevallen betaalt de gemeente de kosten van het budgetbeheer. Dit hangt af van uw inkomen en persoonlijke situatie. Kiest u een budgetbeheerder waar de gemeente niet mee samenwerkt? Dan betaalt u de kosten zelf.
Budgetbeheer aanvragen
Na het gesprek met de budgetbeheerder vult u de aanvraag budgetbeheer in. In het formulier staat welke documenten u moet meesturen.