Budgetbeheer aanvragen

Heeft u moeite om met uw geld om te gaan? Geeft u bijvoorbeeld meer uit dan u heeft? Dan kan een professionele budgetbeheerder u helpen.

Wat is het precies?

Een budgetbeheerder beheert de bankrekening waar u uw inkomen op krijgt. Hij betaalt uw vaste lasten zoals de huur en de kosten voor gas, water en licht. Daarnaast krijgt u wekelijks leefgeld voor uw boodschappen.

Hoe regelt u budgetbeheer?

Krijgt u hulp van de Financiële Winkel?

Als u hulp krijgt van de Financiële Winkel, is budgetbeheer verplicht. Van uw consulent krijgt u een noodzakelijkheidsverklaring. U hoeft dan niet zelf de kosten te betalen.

U kiest vervolgens zelf een van de budgetbeheerders hieronder. En maakt hiermee een afspraak.

Budgetbeheer Bezoekadres Telefoon

Stichting Budgethulp
 

Kalfjeslaan 2

085 040 43 00

Schwarz Sociaal Budgetbeheer 
(tijdelijke aanmeldstop)

Marshalllaan 2

015 306 10 07

Stichting CAV Wijkcentrum Wippolder
Prof. Krausstraat 50
088 822 82 22
Fivoor  (voor speciale doelgroep) Aanmelding loopt via hulpverlener  

Krijgt u geen hulp van de Financiële Winkel?

Ook dan kunt u budgetbeheer krijgen van de gemeente. U heeft altijd een noodzakelijkheidsverklaring nodig. Deze noodzakelijkheidsverklaring mag u niet zelf invullen. Dit zijn de hulpverlenende organisaties die dat voor u kunnen doen:

Kosten

In de meeste gevallen betaalt de gemeente de kosten van het budgetbeheer. Dit hangt af van uw inkomen en persoonlijke situatie. Kiest u een budgetbeheerder waar de gemeente niet mee samenwerkt? Dan betaalt u de kosten zelf. 

Budgetbeheer aanvragen

Na het gesprek met de budgetbeheerder vult u de aanvraag budgetbeheer in. In het formulier staat welke documenten u moet meesturen.