Ongewenst verhuurgedrag melden

In de Wet goed verhuurderschap staan duidelijke regels waar een verhuurder zich aan moet houden. Houdt uw verhuurder zich niet aan de regels? Dan kunt u dit melden.

Huurt u bij een particuliere verhuurder?

Heeft u problemen met uw woning, huurprijs of huurbaas? En lukt het niet om dit samen met uw verhuurder op te lossen? Meld uw problemen bij het Huurteam Delft.

Het Huurteam Delft werkt in opdracht van de gemeente. Het team geeft advies en helpt met de oplossing zodat u fijn kunt wonen. De diensten van het Huurteam zijn gratis. U kunt bijvoorbeeld bij het Huurteam terecht als:

  • u geen huurcontract heeft of uw huurcontract niet klopt
  • uw huurprijs te hoog is
  • het onderhoud van uw huurwoning gebreken vertoont
  • u te veel servicekosten of borg betaalt

Hoe gaat het verder?

Na uw melding neemt een medewerker van het Huurteam contact met u op. Soms kan het Huurteam dan al direct advies geven. Het kan ook nodig zijn om uw woonsituatie te bekijken. Een adviseur van het Huurteam komt dan bij u langs voor een woningopname. Daarna krijgt u advies over wat u kunt doen. De adviseur van het Huurteam begeleidt u bij het verdere traject. Zo heeft u een eigen aanspreekpunt.

Maak alleen gebruik van Huurteam

Op internet zijn partijen actief die u tegen betaling willen helpen. Wij raden u af om hier gebruik van te maken. Het afhandelen van een aanvraag duurt op die manier even lang. Maar u betaalt wel extra geld aan de tussenpartij.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op de website van Huurteam Delft. Voor vragen kunt u ook bellen, telefoon: 085 - 273 49 33. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 10.00 - 16.00 uur.

Lees ook wat u zelf kunt doen om problemen met uw verhuurder op te lossen.

Huurt u bij een woningcorporatie?

Doe dan een melding bij de woningcorporatie waar u huurt. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u uw problemen melden bij: