Verhuizen vanuit het buitenland

Komt u uit het buitenland? En verwacht u minimaal 4 maanden in Nederland te blijven? Dan moet u zich aanmelden bij de gemeente. Dit geldt ook voor alle personen uit uw gezin die met u meeverhuizen. U kunt zich bij de gemeente online aanmelden voor een afspraak. Doe dit binnen 5 dagen na uw aankomst.

Meld elk gezinslid aan dat met u meeverhuist. De gemeente controleert uw aanmelding. Is deze compleet? Dan ontvangt u een afspraak om u te laten inschrijven bij de gemeente. Dit gebeurt bij het stadskantoor aan het Stationsplein 1.

Inschrijven bij de gemeente

U komt met uw hele gezin naar de afspraak op het stadskantoor. Tijdens de afspraak stelt de gemeente uw identiteit vast. Ook ondertekent u het inschrijfformulier. Uw inschrijving is daarmee compleet.

Bij de afspraak krijgt u een brief dat u bij de gemeente staat ingeschreven. Hierin staat ook uw burgerservicenummer (BSN).

Meer documenten nodig?

Heeft de gemeente meer documenten nodig om u goed in te schrijven? Dan krijgt u hiervan zo snel mogelijk bericht.

Kunt u zich niet online aanmelden? Bel dan 14015 voor het maken van een afspraak bij het stadskantoor.

Procedure voor kennismigranten

Voor kennismigranten en expats geldt een andere procedure. Zij kunnen een afspraak maken bij de expatdesk van het The Hague International Centre om zich direct in te schrijven.

Procedure voor niet-ingezetene in de BRP

Woont u niet in Nederland? Of voor een periode korter dan 4 maanden? Dan kunt u zich laten inschrijven als niet-ingezetene. Dit kan alleen bij een gemeente met een loket voor niet-ingezetenen (RNI-gemeente).

Uw mening
Uw mening